VNITŘNÍ ŘÁD
SCOLAREST - zařízení školního stravování spol. s r.o.
ŠJ Roudnice nad Labem, Neklanova 1806, 413 01 Roudnice nad Labem
s platností od 1.1.2021
SÍDLO FIRMY: Jankovcova 1603/47a, Praha 7, 170 00
IZO: 110029534
IČO: 25607341
DIČ: CZ25607341
Telefon: 731 438 147 - kancelář
731 438 421 - vedoucí závodu
Email.: zr.5610@scolarest.cz, www.mujscolarest.cz
Vedoucí závodu: Bc. Karel Frič
V Roudnici nad Labem 1. 1. 2021
Provozní řád byl zpracován na základě následujících předpisů:
Všechny jmenované zákony a vyhlášky jsou k nahlédnutí u vedoucí ŠJ.
Vymezení hlavního účelu a předmětu činnosti
Školní jídelna je organizační jednotkou firmy SCOLAREST– zařízení školního stravování spol. s r.o. vedené v Obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 54351.
Předmětem podnikání je :
- Koupě zboží za účelem jeho dalšího prodeje a prodej
- Hostinská činnost – provoz školních jídelen
Je zabezpečeno školní stravování žáků a škol a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem.
Ostatní stravování
Obědy pro zaměstnance škol se řídí samostatnou smlouvou o závodním stravování.
Provozní doba a rozsah služeb
Provozem školních jídelen se rozumí stravování žáků v době přítomnosti ve škole.
Právo žáka na školní stravování v rozsahu dle vyhlášky 107/2005 Sb.
Žák základní školy, střední školy, konzervatoře, vyšší odborné školy má právo odebrat oběd.
Žák od dovršení 15 let ubytovaný ve školském ubytovacím zařízení má právo odebrat hlavní jídla (oběd a večeři) a doplňková jídla (snídani).
Pondělí - Pátek
Snídaně : 6,30 hod – 7,30 hod
Obědy: 10,30 hod – 14,00 hod
Večeře: 17,30 hod – 18,30 hod, dopravujeme na internát
· Hosté si vybírají z aktuální nabídky 3 – druhů jídel
· Jídla si předem NEOBJEDNÁVAJÍ (žádný oběd se neodhlašuje ani nepropadá)
· Součástí nabídky je doplňkový sortiment
Registrace a evidence strávníků a způsob platby
Žáci jsou do evidence pro stravování registrování na základě předložených informací – Přihláška ke stravování - pro školní matriku a jmenovitým odsouhlasením dle seznamů předložených školami na začátku školního roku. Nástup během školního roku a ostatní strávníci jsou registrováni na základě Přihlášky ke stravování.
V aktivní databázi jsou žáci evidováni do data dle údaje ve školní matrice. Při mimořádném ukončení studia nebo přestupu na jinou školu je strávník povinen se dostavit i k ukončení stravování a finančnímu vypořádání.
Podmínkou pro stravování je vyplnění PŘIHLÁŠKY KE STRAVOVÁNÍ, která zároveň slouží jako podklad pro vytvoření matriky školského zařízení v souladu se školským zákonem. Rozhodnete-li se využívat stravovací služby společnosti SCOLAREST – zařízení školního stravování pro Vaše dítě je nezbytné dodržet několik zásadních kroků:
1. Zakoupit stravovacího čipu pro evidenci odebraných obědů a jiného sortimentu
( toto neplatí, pokud škola využívá vlastní karty) – cena karty 110,- Kč vč. DPH
2. Každý strávník bude mít zřízeno osobní konto, kde budou zaznamenány jednotlivé pohyby(nabití konta, konzumace, vybití konta)
3. Platbu je třeba provádět vždy na jeden měsíc dopředu, částku určete dle svého uvážení
4. Platbu poukazujte ve prospěch účtu společnosti SCOLAREST – zařízení školního stravování:
- převodním příkazem k úhradě ze svého bankovního účtu
- vkladem hotovosti u některé pobočky Komerční banky za poplatek
5. údaje pro zřízení jednorázového příkazu k úhradě:
částku zaslat ve prospěch účtu KB Praha : 43-2324190217/0100
variabilní symbol : je přiřazen každému strávníkovi s přihláškou
specifický symbol: číslo závodu – přiřazeno s přihláškou
Upozornění:
V případě, že uvedete chybný variabilní a specifický symbol, Vaše platba nebude identifikována a nebude zařazena na konto strávníka.
Denně zodpovědný pracovník SCOLARESTU přijme soubory přijatých plateb a provede za pomoci příslušného programového vybavení navýšení konta strávníka o příslušnou částku.
o V případě poklesu stavu účtu pod 50,- Kč je vydána informace strávníkovi okamžitě – výstup pokladny
o Vzájemné půjčování karet není povoleno.
o Respektujte pokyny pokladní při výměně karet
o Ztrátu a nález stravovací karty ohlaste telefonicky nebo e-mailem
PRODEJ STRAVOVACÍHO ČIPU
Čipy jsou strávníkům prodávány za smluvní cenu (cena tedy může být proměnlivá), stávají se majetkem strávníka a nejsou zpět vykupovány. Čip je vždy hrazena strávníkem, a to i v případě, že je strava fakturována zaměstnavateli nebo dětskému domovu.
ZAPOMENUTÍ A ZTRÁTA ČIPU
Při zapomenutí čipu je pracovnicí pokladny vystaven náhradní doklad (nutno předložit osobní doklad např. OP, průkazka MHD,studijní průkaz,..). Při ztrátě čipu se zamezí jejímu zneužití okamžitým zablokováním karty. Obnovení (opětovnou aktivaci účtu) je provedeno zakoupením čipu nového. V případě ztráty čipu je třeba zakoupit nový.
VÝŠE SAZEB ZA STRAVOVÁNÍ
Zařazení do věkových skupin se řídí dosaženým věkem v příslušném školním roce (školním rokem se rozumí období od 1. 9. – 31. 8.)
Školní stravování se poskytuje v době přítomnosti žáka ve škole. V případě zjištěné neoprávněnosti využívání školního stravování, může být finanční rozdíl (dotace na školní stravování) doúčtován
CENÍK ZAMĚSTNANCI SOŠ A SOU ROUDNICE NAD LABEM
Polévka 13 Kč
Hlavní jídlo II. 36 Kč
Hlavní jídlo III. 36 Kč
Studený talíř 36 Kč
Příloha 10 Kč
Příloha ½ 6 Kč
Salát (100g) 17 Kč
CENÍK ŽÁCI SOŠ A SOU ROUDNICE NAD LABEM
Polévka + hlavní jídlo I., II., III., 37 Kč
Příloha 10 Kč
Příloha ½ 6 Kč
Salát (100g) 17 Kč
Snídaně 15 Kč
Večeře 32 Kč
CENÍK OSTATNÍ STRÁVNÍCI
Polévka 13 Kč
Hlavní jídlo I. 67 Kč
Hlavní jídlo II. 67 Kč
Hlavní jídlo III. 67 Kč
Příloha 10 Kč
Příloha ½ 6 Kč
Salát( 100g) 17 Kč
V Roudnici nad Labem 1.1.2021
Bc. Karel Frič
Vedoucí závodu
Pokyny pro vrácení zůstatku na kontě
o Na základě podání písemné žádosti (formulář)jsou peníze vráceny zpět na účet
o U strávníků, kteří ještě nemají občanský průkaz se přeplatek vyplácí pouze zákonnému zástupci
Vážení rodiče,
s blížícím se koncem školního roku je možnost vrácení zůstatku peněz z kont strávníků, na základě písemné žádosti rodičů s řádně vyplněným číslem účtu a variabilním symbolem.
Zůstatek bude vrácen v plné výši, na měsíc září je třeba složit novou zálohu.
Kdo nezažádá o vrácení peněz, budou automaticky převedeny do nového školního roku.
Vyplněnou žádost vraťte do kanceláře ŠR SCOLAREST.
V případě dotazů nás kontaktujte na telefonu 731 438 147
Vedoucí školní jídelny
Jak vyplnit žádost:
Zde odstřihněte:
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Žádost o vyplacení zůstatku na stravovacím kontě ŠR SCOLAREST
Jméno: ………………….. 1Příjmení strávníka …………….……………………………2
Jméno a příjmení zákonného zástupce ………………………..…………………….3
Adresa bydliště:…...………………………………………………………………………………4
Kontaktní telefon: ……………………………..5 Třída: ……… Škola:…………………..
Variabilní symbol: 6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Číslo účtu pro vrácení peněz: ……..……………………….……….. / …………………7
Datum podání žádosti : ………………………………..8
Podpis (rodiče, nebo právoplatného zástupce): …………………………………………………..9
DOHLED NAD NEZLETILÝMI STRÁVNÍKY
Dohled nad nezletilými strávníky v době výdeje a konzumace jídel je zajišťován pracovníky ŠJ.
Dohled nad žáky před vstupem do jídelny zajišťuje škola dle rozpisu.
Vlastní stravování
Stravování probíhá samoobslužným způsobem ve výdejní lince, kde hosté mají možnost výběru hlavních jídel, zeleninového bufetu, dezertů, moučníků a doplňkového prodeje včetně nealkoholických nápojů. Host z vybrané nabídky přejde k pokladně, kde konzumaci uhradí stravovací kartou. Součástí jídla je slazený a neslazený čaj. Po ukončení konzumace strávníci odkládají tác s použitým nádobím do pojízdných vozíků na podnosy, ponechání táců na stolech je nepřípustné. Pro konzumaci je strávníkům poskytována dostatečně dlouhá doba, nutná pouze pro jídlo, nikoliv pro další činnosti. Za úmyslně poškozené zařízení bude vyčíslena a vymáhána finanční náhrada.
Ø Hosté jsou povinni se při stravování chovat ohleduplně, v souladu s hygienickými předpisy a společenskými pravidly.
Ø Každý host je povinen odnést použitý inventář do pojízdných stojanů s podnosy
Ø Záměrné poškození majetku bude přísně postiženo.
Ø Strávníci dochází ke stravování z okolních škol, nepřezouvají se .
Ø Při hrubé porušení kázně (úmyslné ničení majetku, znehodnocení pokrmu atd.) bude strávník vyloučen ze školního stravování
ODNÁŠENÍ JÍDEL A NÁDOBÍ MIMO BUDOVU
Vyjma jídel dle předchozího oddílu, ovoce a kusových doplňků je odnášení jídel mimo budovu jídelny ZAKÁZÁNO.
Odnášení nádobí z jídelny je ZAKÁZÁNO bez výjimky.
MIMOŘÁDNÝ ÚKLID V DOBĚ VÝDEJE A KONZUMACE JÍDEL
Mimořádný úklid v jídelnách v době výdeje zajišťují pomocné pracovnice kuchyně. Na případnou nenadálou událost (rozlití, rozbití,..) je strávník povinen upozornit pracovníka dozoru nebo výdeje, aby mohl být proveden úklid.
KOUŘENÍ A UŽÍVÁNÍ OMAMNÝCH PROSTŘEDKŮ
Kouření a užívání omamných prostředků je ZAKÁZÁNO jak ve vnitřních prostorách Školní jídelny, tak venkovních. Venkovními prostory se rozumí úsek pod přesahem 1. nadzemního podlaží.
ODKLÁDÁNÍ VĚCÍ
Pro odkládání oděvů (nikoliv tašek a dalších příručních zavazadel) jsou určeny věšáky ve vestibulu a v jídelnách. Uložení cenných věcí (po dobu konzumace jídla) je možné v pokladně nebo v provozní kanceláři. Jídelna odpovídá pouze za ztráty předmětů uložených na místech k tomu určených.
NÁMĚTY, PŘIPOMÍNKY A STÍŽNOSTI
Připomínky k jídelnímu lístku, jednotlivým jídlům, provozu jídelny, organizování výdeje stravy, technické závady atd. přijímá vedoucí ŠJ, šéfkuchař a případně další pověření pracovníci Scolarestu.
Velikost porce lze připomínkovat v okamžiku převzetí porce u výdejního pultu, kvalitu jídla v okamžiku zjištění závady.
SEZNÁMENÍ
Provozní řád je vyvěšen ve vitrínce vestibulu Školní jídelny a je všem strávníkům přístupný. Výtah nejdůležitějších informací provozního řádu je předáván strávníkům s přihláškou při zahájení stravování s odkazem na jeho plné znění. Jakékoliv změny, především v kalkulaci plateb , jsou s dostatečným předstihem informování písemným sdělením každému strávníkovi..
Jídelní lístky jsou vyvěšeny v prostorách Školní jídelny, přístupné jsou taktéž na adrese www.mujscolarest.cz .
V Roudnici nad Labem 1.1.2021
Bc. Karel Frič
Vedoucí závodu